2011. december 20., kedd

First day of Hanukkah

Ezt muszáj megosztanom veletek. Ma van az első napja a Hanukkah-nak, zsidó ünnep, fények ünnepe egész pontosan és szépen kifejezve. Nem a zsidó karácsony,ahogy sokan gondolják, ahogy én magam is gondoltam, mielőtt szépen rákerestem volna a dolgokra a neten... anyuka kifejtette egész bőven, hogy mi is ez az egész, ha valakit érdekel guglizzatok rá :) Szerintem amúgy érdekes, szóval hajráá. Szóval 8 napig tart, mivel a mécses 8 napon keresztül égett bablabla.
Ehhez méltóan a menórán 8 plusz 1 gyertya található. Nekünk kettő is van :) Nem hétköznapiak, de ki is gondolta volna, hogy ez a dolog legalább hétköznapi lesz, hiszen ők maguk sem azok.
Előzmény: Anyuka kiadta utasításba, hogy távolítsam el ma a gyerekeket itthonról kb 1 órára, mert neki ajándékokat kell csomagolni. Mondom tökéletes, legalább kimozdulunk, irány a könyvtár. Egészen jól is szórakoztunk,kivettünk pár könyvet meg dvd-ket, aztán irány haza, mivel letelt az 1 óra. Mikor beléptünk az ajtón apuka rohant, hogy irány ki a szabadba rollerezni stb, mivel anyuka még nem volt kész. Ekkor kicsit meglepődtem, 1 óra alatt azért már csak belehet csomagolni az ajándékokat, azt a párat amit a gyerekek kapnak, nem?! Hát nem!! Határozottan nem, mivel fejenként vagy 50 db ajándékot kaptak!! És most nem viccelek! Én csak álltam a konyhába és néztem, hogy mi az isten folyik ott? Rengetek ajándékot kaptak, de tényleg. Főleg ruhákat, játékokat, könyveket... Segítettem anyukának, aztán végre végeztünk, gyerekek is megjöttek hurrá.
Kezdődhet a buli. Meggyújtottuk a gyertyákat, ennek is van ám egy menete. A középsőt gyújtjuk meg először, és ennek a segítségével balról az elsőt, mivel ez volt az első nap, a 2. napon majd a 2-at és így tovább 8 napon keresztül. Közbe énekeltek, és elmondtak egy zsidó imát. Aztán következett a várva várt ajándékbontás.
Nagy meglepetésemre én is kaptam ajándékokat, pontosan 8 db-ot, szóval minden este kibonthatok egyet :) izgike lesz.
A nagy vacsora most elmaradt, mert anyukáék elsősegély tanfolyamra mentek este, szóval majd csütörtökön pótoljuk be. A menü érdekes lesz :) Kíváncsi leszek rá.
És igen, megint egy újabb dolog, amit sose élhettem volna át, ha nem jövök ide. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy kifogtam ezt a családot, tudom, hogy nem tökéletesek, de nincs tökéletes család. Sok mindenhez kell hozzászoknom, alkalmazkodnom, de ez az év(ek) erről szól, de szerintem, ha megtanulunk áldozatokat hozni, akkor az idővel kifizetődik.
Most ezzel próbálom vigasztalni magam, hiszen közeleg a karácsony. Amit ugye nem várok egyáltalán. Nincs meg a hangulat, nem tehetek róla, egyszerűen csak nincs meg.

Amúgy ma végre elintéztem a bankos ügyemet, addig hívogattam őket, amíg végül csak segítettek. Kétszer leráztak már, egyszer bementem, egyszer online chateltem velük, és mindkétszer azt mondták telón hívjam őket, de amikor 2szer mondták a telefonba, hogy később próbáljam újra na akkor felidegesítettek, és a harmadik hívásnál konkrétan megmondtam, hogy addig nem teszem le, amíg valaki nem segít... nem az én hibám, hogy még Jersey be csináltam bankszámlát és hogy el kellett költöznöm, ez van oldják meg ezért vannak ők. Végül sikerült.
A kresz vizsgát ezen a héten vagy legkésőbb a jövő héten el kell intéznem, el kell olvasnom azt a kresz kis könyvet, csak 100 oldal az egész, a múltkor nem olvastam végig figyelmesen, mivel este 9ig dolgoztam és csak bedőltem az ágyba, másnap meg délbe volt a vizsga...szóval egyértelmű, hogy 6 hiba helyett 7 lett, a magyarra lefordított meg kb érthetetlen volt, összefüggéstelen mondatok meg válaszok szóval az meg kb katasztrofális lett... szerencsére ingyen lehet menni 3 szor, szóval ennek sikerülnie kell. Ha lesz időm végre elolvasom azt a hülye könyvet már. Utálom és igazságtalannak tartom, otthon előszörre sikerült hibátlanra úgyhogy nem értem minek újra csinálni... bosszantó. De szerencsére csak 31 dollár összesen a jogsi, nem úgy mint otthon. Ha sokba kerülne nem is csinálnám meg, de mindig jó ha van egy amcsi igazolványod, sose lehet tudni.
Januártól suli, a sulit is hívogatom már, de azt még el kell intéznem...sok a dolgom és néha úgy érzem semmire sincs időm. És mindig egyre csak több és több.
Most is rohanok, mert a szülők ha haza jönnek én lépek is le, tankoltak a kocsimba úgyhogy most nagyon örülök.
És a képek:


Legyetek jók, puszi Zsu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése